Firma, brand a kultura

Silné příběhy i autenticita. Jak vidí firemní brand a kulturu HR specialisté?

0

Seriózní, nebo přátelská. Velká, či rodinná. Tradiční, anebo inovativní. I taková může být identita firmy. Podniky ji veřejnosti, potenciálním zákazníkům, partnerům či zájemcům o práci představují skrze firemní brand. Souvisí image firmy s tím, jak ji vnímají zaměstnanci? A na co při budování firemního brandu nezapomínat? Zeptali jsme se HR odborníků napříč různými obory, jak se na budování značky dívají oni.

Co je stěžejní při profilování značky zaměstnavatele?

Aneta Hochel, Orea Hotels and Resorts
Aneta Hochel, Orea Hotels and Resorts

Běžně se stává, že se společnost při budování svého brandu obrátí na management a marketingovou agenturu. Společně začnou vymýšlet image značky. Jak pak ale působí, když do společnosti přijde nový zaměstnanec a zjistí, že sebeprezentace firmy vůbec neodpovídá realitě? Vše, co se prezentuje jako firemní brand, by podle mě mělo jít zevnitř firmy a popisovat skutečnou náladu, principy a hodnoty ve společnosti. Při vymýšlení brandu by tedy mělo jít vedení přímo „mezi lidi“, tedy zaměstnance, a ptát se na jejich názory. Značka je pak autentičtější, lépe se s ní pracuje a zaměstnanci jsou také mnohem ochotnější ji propagovat.

Orea Hotels and Resorts
Miroslava Lukačová, Mind2FLO
Miroslava Lukačová, Mind2FLO

Na prvním místě je pro mě při budování firemní kultury jednoznačně autentičnost, upřímnost a transparentnost. Firmy, které se těmito body řídí, si vždy své zaměstnance a klienty najdou.

Mind2FLO
Milan Rataj, Sloneek.com
Milan Rataj, Sloneek.com

Největším brandem je firemní kultura a to, jak si o firmě lidé vyprávějí. Když nabíráte, zpravidla nepoutá značka, nýbrž příběhy za ní. Pokud se ukáže, že způsob, jakým o firmě mluvíte, není v souladu s tím, co se ve firmě žije, může nastat katastrofa. Značku musíte budovat zespodu, přes lidi. Potřebujete ale podporu vedení, které musí pochopit, že shora firemní brand kvalitně nepostaví. Podstatné je ukázat, že má značka následovatele. Srdcaře, kteří tu pracují. S nadšením a motivací.

Sloneek.com
Tereza Tkáčová, Slevomat
Tereza Tkáčová, Slevomat

U vybudovaných firem je firemní brand pro recruitera v náborovém procesu velkým pomocníkem. Jde totiž o DNA firmy a nosič firemní kultury. Pocit, vjem, zkušenost se značkou, motivace kandidátů. Něco, co firmu definuje, spojuje a vytváří stmelující prostředí. Je to něco, co utváří představu o firmě zvenku a definuje hodnoty uvnitř organizace. Brand vykresluje život ve firmě, způsob fungování, náladu a vztahy na pracovišti.

Slevomat
Radek Hampl, Bonami
Radek Hampl, Bonami

Pokud se budeme bavit o oblasti HR, firemní brand vnímám především skrze jeho dopad. Pokud firma utratí peníze za marketing a bude aktivní na sociálních sítích, výsledky by se měly promítnout například do recruitmentu. I proto se v Bonami na budování brandu chceme zaměřit. Slibujeme si od toho právě to, že o nás bude více vědět trh práce, a přilákáme tak kandidáty i na ty pozice, které je dlouhodobě obtížné obsadit. Do firemního brandu se zároveň promítá i firemní kultura, která je pro zaměstnance vlastně tím nejdůležitějším. My ji proto musíme neustále aktivně opečovávat.

Bonami
Denisa Dorotíková, Prusa Research
Denisa Dorotíková, Prusa Research

Pro značku zaměstnavatele je stěžejní například komunikace ven, tedy správné využívání sociálních sítí a brand marketing. Záleží ale především na komunikaci vůči zaměstnancům. Nevymýšlet krycí důvody pro to, že se například ruší některé benefity, a férově komunikovat jakékoliv změny nebo hrozby, které firmu můžou postihnout.

Prusa Research
Mariana Sládková, Footshop
Mariana Sládková, Footshop

Nám velmi pomáhá, že je Footshop už zajetý lovebrand. To nám v HR dává obrovskou sílu a výhodu jak při hiringu, tak samozřejmě i při udržování našich současných zaměstnanců.

Footshop
0

Diskuze

Pouze přihlášení uživatelé mohou přidávat reakce

Přihlásit se
0 reakcí

Tato diskuze neobsahuje zatím žádné příspěvky

NABÍDKY

Služby k vašim službám

Psychologický outplacement

Psychologický outplacement může být velmi přínosným nástrojem pro jednotlivce, kteří čelí výzvám spojeným se ztrátou zaměstnání. Poskytováním podpory zaměřené na posílení sebevědomí, snížení stresu, zlepšení adaptability a budování odolnosti může tento přístup významně přispět k celkové duševní pohodě a připravenosti na budoucí kariérní kroky.

Well-being
Zdraví a wellbeing
Psychoterapie (individuální nebo párová)

Psychoterapie je pro prostor setkání s nejhlubším lidstvím, s naší esencí a naší duší. Tam nacházíme svůj plný potenciál k růstu, uzdravení a spokojenému životu. Psychoterapie s Milanem Pavlíčkem vám vrátí do života plnost, radost a spokojenost.

Zdraví a wellbeing
Well-being
JISTU Preselection

Obsazená pracovní pozice do čtyř týdnů za jednu průměrnou mzdu v ČR.

JISTU Recruitment

Služba, která vám pomůže rozšířit zdroje kandidátů a ušetřit čas i peníze při hledání nových zaměstnanců.

Nábor

MAGAZÍN

Čtěte dál

Cesta zaměstnance
14.11.2024
checklist

Kirkpatrickova metoda: Praktický checklist k měření efektivity rozvoje

Legislativa
12.11.2024
článek
Anna Diblíková

Konec povinných vstupních prohlídek? Poznejte návrh novely zákona o specifických zdravotních službách

Well-being
07.11.2024
cheat sheet

Pitný režim. Jak na něj?

Well-being
06.11.2024
článek

Jak pracovat s náladou zaměstnanců a kdy je nasměrovat k terapeutovi