Firma, brand a kultura

Silné příběhy i autenticita. Jak vidí firemní brand a kulturu HR specialisté?

0

Seriózní, nebo přátelská. Velká, či rodinná. Tradiční, anebo inovativní. I taková může být identita firmy. Podniky ji veřejnosti, potenciálním zákazníkům, partnerům či zájemcům o práci představují skrze firemní brand. Souvisí image firmy s tím, jak ji vnímají zaměstnanci? A na co při budování firemního brandu nezapomínat? Zeptali jsme se HR odborníků napříč různými obory, jak se na budování značky dívají oni.

Co je stěžejní při profilování značky zaměstnavatele?

Aneta Hochel, Orea Hotels and Resorts
Aneta Hochel, Orea Hotels and Resorts

Běžně se stává, že se společnost při budování svého brandu obrátí na management a marketingovou agenturu. Společně začnou vymýšlet image značky. Jak pak ale působí, když do společnosti přijde nový zaměstnanec a zjistí, že sebeprezentace firmy vůbec neodpovídá realitě? Vše, co se prezentuje jako firemní brand, by podle mě mělo jít zevnitř firmy a popisovat skutečnou náladu, principy a hodnoty ve společnosti. Při vymýšlení brandu by tedy mělo jít vedení přímo „mezi lidi“, tedy zaměstnance, a ptát se na jejich názory. Značka je pak autentičtější, lépe se s ní pracuje a zaměstnanci jsou také mnohem ochotnější ji propagovat.

Orea Hotels and Resorts
Miroslava Lukačová, Mind2FLO
Miroslava Lukačová, Mind2FLO

Na prvním místě je pro mě při budování firemní kultury jednoznačně autentičnost, upřímnost a transparentnost. Firmy, které se těmito body řídí, si vždy své zaměstnance a klienty najdou.

Mind2FLO
Milan Rataj, Sloneek.com
Milan Rataj, Sloneek.com

Největším brandem je firemní kultura a to, jak si o firmě lidé vyprávějí. Když nabíráte, zpravidla nepoutá značka, nýbrž příběhy za ní. Pokud se ukáže, že způsob, jakým o firmě mluvíte, není v souladu s tím, co se ve firmě žije, může nastat katastrofa. Značku musíte budovat zespodu, přes lidi. Potřebujete ale podporu vedení, které musí pochopit, že shora firemní brand kvalitně nepostaví. Podstatné je ukázat, že má značka následovatele. Srdcaře, kteří tu pracují. S nadšením a motivací.

Sloneek.com
Tereza Tkáčová, Slevomat
Tereza Tkáčová, Slevomat

U vybudovaných firem je firemní brand pro recruitera v náborovém procesu velkým pomocníkem. Jde totiž o DNA firmy a nosič firemní kultury. Pocit, vjem, zkušenost se značkou, motivace kandidátů. Něco, co firmu definuje, spojuje a vytváří stmelující prostředí. Je to něco, co utváří představu o firmě zvenku a definuje hodnoty uvnitř organizace. Brand vykresluje život ve firmě, způsob fungování, náladu a vztahy na pracovišti.

Slevomat
Radek Hampl, Bonami
Radek Hampl, Bonami

Pokud se budeme bavit o oblasti HR, firemní brand vnímám především skrze jeho dopad. Pokud firma utratí peníze za marketing a bude aktivní na sociálních sítích, výsledky by se měly promítnout například do recruitmentu. I proto se v Bonami na budování brandu chceme zaměřit. Slibujeme si od toho právě to, že o nás bude více vědět trh práce, a přilákáme tak kandidáty i na ty pozice, které je dlouhodobě obtížné obsadit. Do firemního brandu se zároveň promítá i firemní kultura, která je pro zaměstnance vlastně tím nejdůležitějším. My ji proto musíme neustále aktivně opečovávat.

Bonami
Denisa Dorotíková, Prusa Research
Denisa Dorotíková, Prusa Research

Pro značku zaměstnavatele je stěžejní například komunikace ven, tedy správné využívání sociálních sítí a brand marketing. Záleží ale především na komunikaci vůči zaměstnancům. Nevymýšlet krycí důvody pro to, že se například ruší některé benefity, a férově komunikovat jakékoliv změny nebo hrozby, které firmu můžou postihnout.

Prusa Research
Mariana Sládková, Footshop
Mariana Sládková, Footshop

Nám velmi pomáhá, že je Footshop už zajetý lovebrand. To nám v HR dává obrovskou sílu a výhodu jak při hiringu, tak samozřejmě i při udržování našich současných zaměstnanců.

Footshop
0

Diskuze

Pouze přihlášení uživatelé mohou přidávat reakce

Přihlásit se
0 reakcí

Tato diskuze neobsahuje zatím žádné příspěvky

MAGAZÍN

Čtěte dál

Firemní kultura
26.03.2025
článek

HR v akci: Staňte se oporou pro zaměstnance v době změn a nejistoty

Firemní kultura
25.03.2025
článek

Pracujete ještě v HR, nebo už vedete ministerstvo švihlé chůze?

Firemní kultura
24.03.2025
článek

Od Baby Boomers po Generaci Z: Jak pochopit potřeby a motivace zaměstnanců napříč generacemi?

Digitalizace a inovace
19.03.2025
článek

Příležitosti pro všechny: Jak AI dává nové šance zaměstnancům na všech úrovních