Cesta zaměstnance

Propagujte sami sebe. 7 způsobů, jak ukázat svou hodnotu v práci

0

Když na to půjdete dobře, sebepropagace nemusí vyznít jako holedbání se. Je to zkrátka strategický kariérní krok. Přinášíme vám 7 způsobů, jak se v práci lépe prosadit. Doporučení dal dohromady web Korn Ferry.

Autentická sebepropagace je klíčem k růstu kariéry v hybridním a remote prostředí

Sebepropagace vaši kariéru může zásadně posunout. V dobrém na sebe můžete upozornit jak v hybridním, tak v remote týmu. Pracovní skromnost totiž může omezovat váš kariérní růst. Dobrou zprávou je, že se nemusíte vytahovat nebo dokonce přehánět. Svůj přínos můžete vyjádřit i autenticky a konstruktivně.

shutterstock_1480127465-compressed.jpg

Dobrý zaměstnanec o svém růstu říká i ostatním

Sebepropagace může pomoci nejen vám, ale i vašim kolegům. Nakonec – když se vám daří dosahovat kariérních úspěchů, daří se i společnosti. Zmínka o vašich výkonech může společnosti pomoci upravit byznysovou strategii, naplánovat budoucnost vašeho týmu nebo přitáhnout pozornost k novým příležitostem pro vás i váš tým. Pokud máte smlouvu na dobu určitou, je ještě důležitější ukázat, čeho jste za tak krátkou dobu dosáhli, jaký byl váš vliv na celkové výsledky a zmínit i další způsoby, kterými jste firmu obohatili. Pokud máte zálusk na povýšení nebo novou pozici, jen vaše práce asi ledy neprolomí.

Pomozte svému manažerovi, aby vám dokázal pomoct

Manažeři (jakkoliv dobří) nemůžou držet v hlavě všechno. Proto si sami veďte záznam o svých úspěších, malých i velkých, abyste je mohli v pravý čas svému nadřízenému ukázat. Když se takto čas od času ozvete, manažer vám může efektivněji pomoct dosáhnout vašich kariérních cílů, ale také díky vašim výsledkům může lépe reprezentovat váš tým před vedením.

Zeptejte se svého vedoucího, jakým způsobem si přeje být o vašich dosažených metách informován. A neváhejte tyto informace vytáhnout při 1:1 setkáních a performance reviews, kdy se bude řešit vaše hodnota pro firmu a vaše kariérní cíle. Manažer vám poděkuje.

Napojte své úspěchy na větší cíle firmy

Každý tým se o něco snaží – ať už o naplnění mise společnosti, nebo o dosažení prodejních cílů. Abyste zaujali, nemusíte to se sebechválou přehánět. Stačí, když své úspěchy začleníte jako dílek do skládačky firemní strategie. Když se rozmýšlíte, jak na to, zvažte následující:

  • Jak posouvá moje práce náš tým k jeho cílům?
  • Které z mých projektů a úkolů měly největší dopad?
  • Jakou roli jsem sehrál v úspěšných projektech?
  • Jak moje měkké schopnosti (e.g. týmová práce, komunikace, výkon pod tlakem) zlepšují dynamiku týmu?
shutterstock_1826971622-compressed.jpg

Soustředění na měřitelné výsledky

Další způsob, jak se můžete prosadit bez vychloubání? Zkuste se soustředit na výsledky. Upozorněte na chvíle, kdy:

  • Jste zlepšili nějaký proces.
  • Snížili jste náklady nebo zvýšili obrat.
  • Dosáhli svých cílů.
  • Inovovali úspěšný produkt.
  • Zvýšili produktivitu.
  • Dosáhli deadlinů.
  • Vedli spokojené zaměstnance.

Přidejte k těmto výsledkům konkrétní čísla. Díky nim budou vaše úspěchy znít reálněji a zajímavěji. Když například řeknete manažerovi „Můj tým je spokojený a dobře se nám spolupracuje“, nejspíš tomu moc pozornosti nevěnuje. Když ale řeknete, že „spokojenost členů týmu se podle průzkumu zvedla o 38 % za 6 měsíců. Dosáhli jsme toho takto...“, nejspíš ho jak zaujmete, tak oslníte.

Vystavte úspěšné soukolí a staňte se jeho pojícím článkem

Váš vedoucí není jediný, kdo by měl vědět o vašich schopnostech, talentech a úspěších. Spousta dalších lidí může těžit z poznání, že jste ve své práci dobří, a kam si přejete dál rozvíjet svou kariéru. Pokud pracujete na dobu určitou, je ještě důležitější, abyste své schopnosti jasně komunikovali. Jak přesně postupovat?

  • Chvalte spolupracovníky, kteří s vámi pracovali na úspěšných projektech (odrazí se to dobře na vás i na nich).
  • Nabídněte své služby jakožto „expert v kanceláři“ na konkrétní dovednost nebo proces.
  • Dobrovolně se hlaste na nové projekty, role, pracovní skupiny atd.
  • Požádejte o zpětnou vazbu nebo radu k určitému aspektu úspěšného projektu.
  • Pravidelně se setkávejte s klíčovými kontakty a povídejte si o tom, co se děje ve vašem světě.
shutterstock_2176644031-compressed.jpg

Zviditelněte se díky svému nadšení

Pokud jste nadšeným zastáncem své práce nebo organizace, lidé si toho rychle všimnou a zapamatují si vaši oddanost. Můžete například:

  • Ukázat svou bystrost prostřednictvím příspěvků o své práci na sociálních sítích (např. LinkedIn).
  • Oslavit každodenní úspěchy vás i vašich spolupracovníků při pauze na kávu (nebo jejím virtuálním ekvivalentu).
  • Projevovat zájem v průběhu schůzek nebo diskutovat o klíčových tématech po skončení schůzky.

Požádejte o zpětnou vazbu a přijímejte komplimenty

Požádejte kolegy a spolupracovníky o zpětnou vazbu na vaši práci nebo výsledky vašich projektů. Zeptejte se jich, co jde dobře, co by se dalo zlepšit a jak jinak byste jim mohli pomoci. Snáze tak vybudujete dobré vztahy a upozorníte na své silné stránky.

A když někdo ocení vaši tvrdou práci nebo dovednosti, neříkejte věci jako „to nestojí za řeč“. Komplimenty jsou znamením, že jste někomu pomohli. Místo toho, abyste je přešli, odpovězte například „moc děkuji“ nebo „díky, že jste si toho všimli.“

Přidáváte vaší organizaci na hodnotě — dejte o tom lidem vědět

Existuje spousta skvělých způsobů, jak ukázat, kolik hodnoty své organizaci přinášíte. Vyžaduje to čas a energii, ale dobře provedená sebepropagace může vést k smysluplnější a více naplňující kariéře.

0

Diskuze

Pouze přihlášení uživatelé mohou přidávat reakce

Přihlásit se
0 reakcí

Tato diskuze neobsahuje zatím žádné příspěvky

MAGAZÍN

Čtěte dál

Digitalizace a inovace
17.01.2025
článek
Miky Škoda

AI ve firemním vzdělávání: Jak zvýšit hodnotu zaměstnanců, posílit kulturu a zvýšit adaptabilitu celé firmy zároveň

Digitalizace a inovace
16.01.2025
článek

Tři klíčové pilíře preboardingu: komunikace, analýza a příprava. Víte, jak vám s tím pomůže AI?

Digitalizace a inovace
15.01.2025
článek

Připravte červený koberec! Jak v preboardingu díky AI přivítat nováčky jako hvězdy

Inovace
14.01.2025
rozhovor

Tohle letí! Trendy v HR podle Petra Skondrojanise